Week 10: Deze week stap ik weer vol moed in! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Kimberly Lambregts - WaarBenJij.nu Week 10: Deze week stap ik weer vol moed in! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Kimberly Lambregts - WaarBenJij.nu

Week 10: Deze week stap ik weer vol moed in!

Door: Kimlaa

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

10 Maart 2010 | Kenia, Nairobi

Week 10: Deze week stap ik weer vol moed in!

Nog niet helemaal beter maar wel aan de betere kant :D

Maandag 08-03-2010.

Ik ben vanmorgen opgestaan om half 7 en ben er om kwart voor 7 uitgegaan. Ik heb me aangekleed ontbeten. Toen ben ik samen met Naomi naar het ziekenhuis gelopen. Ik heb opgestart en toen kwam iedereen. Ze begroete me allemaal en waren heel blij met dat ik er weer was. Dus dit geeft je natuurlijk meteen een fijn gevoel. Na het opstarten ben ik met de zuster op zoek gegaan naar locale anesthesie. Dit was er niet meer en dat betekend geen behandelingen. Er worden natuurlijk bijna alleen maar extractie uitgevoerd. De mensen met meer geld laten vulling leggen maar dit is bijna nooit dit geldt ook voor wortelkanaal behandeling. Maar om terug te komen ik ben dus met de zuster op zoek gegaan naar locale anesthesie. We zijn een uur lang overal bij mensen gaan vragen of het er al was uiteindelijk stonden we nog met lege handen en zijn we terug gegaan. Ja de zuster had een paar kleine andere dingen gescoord voor haar zelf. Doordat er geen locale anesthesie was konden we niks doen dus hebben we eigenlijk de hele morgen meer lopen grappen dan echt iets uit te voeren. Joshua en Fidel kwamen ermee dat het vrouwendag was en Joshua zei dat hij vergeten was een bloem voor me te halen. Ik geloofde al niet eens iets van dat vrouwendag gedoe. Dus ik heb het aan Emily gevraagd de receptioniste. Zei wist er ook niks vanaf totdat we de krant samen aan het doorbladeren waren en het erin stond. Vrouwendag is een dag hier in Kenia en een paar andere landen dit is voor de vrouwen en hun gelijkheid aan de man. Ik vind het echt een heel goed doel maar je kunt zien dat sommige mannen het hier toch nooit zullen accepteren. Sammy heeft ons namelijk in de tuk tuk een keer een verhaal verteld over een man met 40 vrouwen. Hij woont bij iedere vrouw 1 week kun je na gaan hoe lang het duurt voordat je weer bij vrouw 1 bent bah bah!
Maar om maar is terug te komen op mijn dagverslag. Toen opeens vielen er uit de lucht carpules met locale anesthesie Grapje! De bestelling was er eindelijk na 3 dagen. Het was er namelijk donderdag ook al niet en het heeft dus tot vandaag geduurd. Toen de anesthesie er was ben ik een beetje rond gaan kijken. Soms is er echt heel veel te doen maar vandaag viel echt tegen. Ik ben gaan lunchen er stonden toen ik thuis kwam heerlijk gemaakte pannenkoeken klaar. BEDANKT BABS!(L). We hebben samen pannenkoeken gegeten. na het pannenkoeken eten ben ik terug gegaan. Er was weer niet veel te doen. Dus heb ik rondgekeken meegeholpen waar het kon gelachen natuurlijk. Daarna zijn we gaan opruimen en ben ik samen met Naomi, Fidel, Joshua naar huis gelopen. Toen hebben Naomi en ik even wat voor ons zelf gedaan en daarna zijn we om boodschappen gegaan. We hebben ook meteen een aantal sponsor spullen gekocht. Ik heb spulletjes gekocht voor de receptioniste zoals een perforator omdat ze nog steeds gaatjes scheuren in het papier. Ik heb ook een voorraad paperclips gekocht, springfiles, schriften. De rest komt nog maar alleen ik moet hier nog de goed winkel voor vinden. Ik heb ook foto’s gemaakt en die komen natuurlijk weer op de site.

En ik kan al mijn sponsors nu al bedanken voor wat er morgen gaat komen de receptioniste gaat me aanvliegen van blijdschap dit weet ik zeker! Dus nogmaals bedankt voor het sponsoren van de mensen hier!!

Dikke dikke kus!

Tuonane keshu!


09-03-2010 dinsdag .

Weer een zwaar dagje achter de rug.

Vanmorgen zelfde tijd zelfde zender. Ben opgestaan om kwart voor 7 zoals gewoonlijk. Ik heb mee aangekleed heb wat gegeten en ben naar het ziekenhuis gelopen samen met Naomi. Ik heb de clinic opgestart schoongemaakt. Toen kwam rachel ( een tandarts) en zei vertelde me dat ze vandaag naar theatre zou gaan. De operatiekamers ze moest namelijk assisteren bij 4 operaties. Ik heb gevraagd of ik mee mocht en dat mocht. Ik heb natuurlijk zoals de vorige keer een tijdje gewacht op de kleding en die kreeg ik dit keer al snel me kleding. Het was natuurlijk wel een paar maten te groot maar het was een vooruitgang op de vorige keer. We zijn we de chirurg in kwestie gaan zitten dit is een kaakchirurg hij werkt ook in de dental clinic hele aardige spontane man. We hebben gelachen en veel gepraat over van alles en nog wat. Toen werd het meisje binnen gedragen en begon operatie 1. Eerst natuurlijk de anesthesistenten die aan het werk gingen. Hier heb ik niet bij gestaan want de vorige keer was dit ook best wel hard om te zien. Het meisje was aan beide kanten ook nog is blind en haar oogballen waren verwijderd. Het was een heel spontaan meisje wat alleen bang was voor naalden en prikjes. Nou de operatie is heel goed gegaan ze hebben een tumor zo groot als een mango verwijderd. Toen ze bezig waren met het dichten van de wond kwam het meisje bij. Dit gaf een heel benauwd gevoel het meisje lag allemaal met haar benen te trappen en ze wilde met haar armen naar haar gezicht. Ze probeerde zelfs te praten eerder gezegd te gillen dit was zoals ik al zei echt een heel benauwd gevoel. Ik kreeg er zulke rare gevoelen en ingevingen bij dat ik mezelf helemaal kon inleven in het meisje. Toen ze eindelijk klaar was ging ze naar de uitslaap kamer en daar werd ze rustig en viel ze weer als een blok in slaap. De operatie heeft van 10 tot 2 geduurd. Dit was dus wel even een tijdje en na deze operatie stond er keniaans eten klaar. Ugali, met stew en cabot. Ik heb het geprobeerd en ik moet zeggen het was best om te doen. Na het eten zijn we ons weer gaan klaarmaken voor operatie 2. Dit was eigenlijk niet mogelijk omdat de vrouw niet had betaald. Ze zou dus terug op de zaal gelegd worden. Dit is niet gebeurd want er werd een spoedgeval van gemaakt. Deze vrouw wat ontveld van hals naar borsten toe alleen de tepels en de huid onder de borst waren er nog. De rest van de borsten had geen vel meer en de hals en de keel en de borst waren ook helemaal ontveld. Dit kwam door een ziekte die heel snel uitpakte ik heb ook gehoord dat dit kwam omdat de vrouw hiv positief was dan is natuurlijk je immuunsysteem lager en pakt een ziekte tien keer zo snel uit. Het doel van deze operatie was eigenlijk de huid schoont te maken. De huid en de ziekte waren al in een vorige operatie verwijderd. Na deze operatie had ik het wel een beetje gehad en ben ik naar huis gegaan. Dit was trouwens ook de laatste omdat er niet voldoende anesthesie aanwezig was voor de andere 2 patiënten. Deze patiënten zijn opgeschoven naar volgende week dinsdag. Toen ik thuis kwam dacht ik laat ik is lekker gaan douchen. Wat denk je sta je onder de douche valt de stroom uit geen stroom geen warm water dus het werd doorbijten en koud douchen. Dit kwam trouwens doordat het weer omsloeg. Terwijl net het water van warm in koud was veranderd valt er ook heel leuk weer een kokostak op onze net gemaakte internet kabel. Dit konden we dus die avond ook wel weer vergeten hahah! Vandaar dat mijn verslagen later zijn als normaal. We zijn daarna nog even boodschappen gaan doen en daarna heb ik thuis nog wat voor mezelf gedaan en ben ik gaan slapen.

Oriti.
&
Lots of love!!!! (L)(L)

10-03-2010 Woensdag

Hallo lieve vriendjes en rafikitjes.

Vanmorgen ben ik zoals gewoonlijk weer om kwart voor 7 opgestaan ik heb ontbeten en mezelf aangekleed. Daarna ben ik met Naomi naar het ziekenhuis gelopen. Ik heb alles opgestart schoon gemaakt en nergens was de zuster te bekennen. Toen de tandartsen binnen gelopen kwamen toen begon de dag eindelijk een beetje. Ik ben samen met rachel naar de administratie gegaan voor mijn brief die ik voor me project moest inleveren. Ik kwam erachter dat ze mij brief waren kwijt geraakt en millicent moest komen voor een gesprekje met de Chief. Dit zou ons project ten goede doen. Morgen horen we hier meer over. Daarna ben ik met Rachel naar main theatre gegaan om te kijken of mijn kleren van de vorige dag niet kwijt waren. Ik dacht dat ik ze gewoon aan een zuster kon geven maar dat moest dus blijk baar niet. Toen we hier vanmorgen aankwamen bleek het weer geen probleem te zijn. Ik ben met Rachel daarna door gelopen naar ward 1 hier liggen of mensen die net van een operatie terug komen of mensen die een operatie moeten ondergaan. We zijn de patiënten van de vorige dag gaan opzoeken om te kijken hoe ze het maakte. Het meisje lag te slapen en maakte het gelukkig goed. De vrouw met de huid ziekte werd verschoond en ze had nog last van haar operatie maar veders ging het wel goed. Het stonk wel heel erg op de kamer van deze vrouw. Ik kon niet echt zeggen waar het vandaan kwam want ze liggen natuurlijk niet alleen op een kamer. Er liep ook een heel vrolijk kindje rond met een gaatje in zijn keel met daarop een plastic houder. Dit is zijn weg voor lucht en als hij praat moet hij het gaatje dicht doen met zijn vinger. Ik denk dat het iets met zijn luchtwegen of keel te maken hebben gehad een ontsteking of infectie misschien zelfs kanker. Ik weet het niet maar het ventje was zo vrolijk hij kwam aan me hangen en doen en heeft zeker weten een uur lang bij me gestaan. Zo lief! Na dit bezoek ben ik nog even mee gegaan naar de clinic en daarna ben ik pauze gaan houden. Na mijn pauze ben ik terug gegaan en was er niks te doen ik heb de hele middag dan ook niks gedaan en toen kwam Naomi langs. Ik heb samen met Naomi opgeruimd en lol gemaakt. We zijn naar huis gelopen hebben onze computers aangezet en zijn een lekkere frisse duik gaan nemen. Daarna heb ik een beetje gegeten en nog wat opdrachten gemaakt en ben ik gaan slapen.

Dat was het dan alweer tot de volgende keer :D

Nakupenda sana!!

Oriti.


11-03-2010 donderdag:
Een echt leuke dankbare dag!

Vanmorgen ben ik iets later opgestaan als de andere dagen heb ik een kopje thee gezet mezelf aangekleed en ben ik naar het ziekenhuis gelopen. Ik heb meteen me sponsor spullen mee genomen en toen ik aan kwam ben ik ze samen met de balie assistente uit gaan pakken. Ze was er echt heel blij mee. Ik heb ook foto’s gemaakt en zal ze meteen bij dit verslag samen voegen. Toen kwam Rachel en ze zei dat ze naar ward 1 zou gaan. Ik heb meteen gevraagd of ik mee mocht lopen dit mocht dus natuurlijk ben ik meteen mee gegaan. Op de ward aangekomen hebben we alle patiënten bekeken die laatst waren behandeld. Ook zijn we weer bij de vrouw met de huidziekte gaan kijken. Bij haar op de kamer ligt een vrouw die ontzettend stinkt. Dit komt doordat haar lichaam aan het rotten is door een ziekte die ze heeft ze kan hier dus niks aan doen. Maar ik stond wel zo van iell niet inademen niet inademen. Open je mond en vermijd het om door je neus te ademen. Je kan je niks bij deze stank indenken maar het was echt onwijs erg. Nadat we alle patiënten weer hadden gezien zijn we terug gelopen en hebben we lekker gepraat. Me project voor zaterdag is ook helemaal rond maar hier zet komt zometeen nog een verhaaltje over. Wat het precies is en hoe het verloopt tot zo ver. Toen we terug waren ben ik even bij de balie gaan kijken hoe het ging met me sponsor spullen. Ze was er al druk mee aan het werk en was er nog steeds heel blij mee natuurlijk. Daarna ben ik bij de verpleegsters in opleiding gaan zitten en aangezien er niks te doen was hebben ze me een rondleiding gegeven in het ziekenhuis. Ik heb echt heel het ziekenhuis gezien en weet nu precies wat waar zit. Toen we weer terug kwamen vroeg Rachel mij de kamer klaar te maken voor een amalgaam behandeling en heb ik haar geassisteerd. Nadat ik hierbij heb geholpen ben ik pauze gaan houden. Na me pauze ben ik terug gelopen met de volgende tas sponsor spullen zeep voor het wassen van de handen en bakjes voor de zeep in te leggen. Ik heb vloeibaar zeep en stukken zeep gekocht en bakjes om de stukken zeep in te leggen. Voordat ik pauze ging houden hoorde ik van de studenten dat er een of andere meeting die middag zou zijn voor hun dus ik moest best wel lachen omdat ze zeiden ja moeten we weer 2 uur lang stil zitten en luisteren. Wat blijkt nou moest ik ook mee naar de meeting. In de meeting werd van alles besproken en kwam ik ook nog tot een van de punten. Ze stelde me voor aan iedereen wat natuurlijk allang was gedaan maar voor sommige mensen die ik nog niet kende is nu het ijs gebroken. Ik werd ook nog 3 keer bedankt en er werd 4 keer voor me geklapt omdat ze me zo dankbaar waren voor de spullen. Ze vroegen me of ik nog wat te zeggen had hierop en wat ik heb gezegd is het is niet mijn geld maar het geld wat ik heb verzameld in Nederland. Dus bij deze geef ik jullie de boodschap door : ‘ Thank you for all the wonderfull things may god bless you people.’ Na de meeting moesten we bidden en daarna hebben we nog een paar patienten geholpen. Daarna hebben we opgeruimd en zijn we naar huis gelopen. Toen ik thuis aankwam heb ik een duik in me zwembad genomen. Daarna ben ik eten gaan maken en na het eten gemaakt te hebben ben ik aan me dagverslagen begonnen.

Hele dikke kus en heel veel liefs!

Nakupenda Sana!


Het project:

Ik heb vanuit het Kellebeek College de opdracht gekregen om hier in Kenia een project uit te voeren. Dit heeft natuurlijk met tandheelkunde te maken.
Wat gaan we nou eigenlijk precies aankomende zaterdag doen:
We gaan met 7 tandartsen naar Rangala girlsschool. Hier zijn natuurlijk heel veel meiden die gewoon het geld niet hebben om naar de tandarts te gaan dus hebben we een project opgezet voor ze.
Ze krijgen de mogelijkheid om zaterdag een tandarts te zien en meteen behandeld te worden GRATIS! Dit is natuurlijk waar het om draait ze hebben hier zelf geen geld voor dus kunnen ze niet gaan.
Wie hebben hiervoor gezorgd:
Dit hele project word mogelijk gemaakt door studenten helpende van het kellebeek.
Deze studenten zijn inmiddels wel afgestudeerd maar ze hebben geld opgehaald toen ze nog op school zaten. Dit geld word nu gebruikt voor dit project hier in Kenia. En ik kan jullie vertellen de meiden en de leraren op de girlsschool vinden het geweldig ze staan er echt om te springen.
Wat mijn bijdrage is aan dit project:
Ik heb alles georganiseerd ik heb voor vervoer gezorgd, ik heb ervoor gezorgd dat er mensen zijn: Consulata, Millicent, Anita die de lunch zullen bereiden op zijn Keniaans.
Ik heb de datum besproken, ik heb gezorgd voor een plek in het ziekenhuis die dag en zo zijn er allemaal van die kleine dingen waar ik aan moest denken. Ik moet wel eerlijk zijn en zeggen ik was er niet gekomen zonder de rest Bedankt meiden en coachen.

Dit is dus het stukje van wat wij zaterdag gaan doen in Rangala.
Iedereen is er heel enthousiast over en op de girlsschool hebben ze het erover en ze praten er bij mij in de dental clinic over. Barbara is helemaal opgelaten omdat ze haar meiden die dag weer zal zien. Rondom iedereen vind het leuk.

12-03-2010 Vrijdag.

Een lekker rustig dagje.

Vanmorgen zoals gewoonlijk opgestaan, aangekleed, ontbeten op bed dit is dan weer iets nieuws hahah. Daarna ben ik met Naomi naar het ziekenhuis gegaan. Toen ik bij het ziekenhuis aankwam heb ik rose mary gebeld van de girlsschool om te vragen hoe het er met de lijsten voorstond. Dit was een klein probleempje en ze zou het meteen gaan oplossen. Ik heb daarna alles opgestart voor zo ver het kon. De zuster was in een keer uit het niets weg en de helft van de spullen was op die we nodig hadden voor het opstarten van de clinic. Dus ik heb samen met joshua de lijst ingevuld voor zover we het wisten. Daarna ben ik bij de balie gaan zitten en heb ik samen met Emily gepraat. We hebben mensen ontvangen en weggezet. Ik heb ze weer mee naar binnen genomen. Daarna was er een mmf behandeling. Ik heb hierbij geassisteerd het ging niet helemaal goed met de man hij slikte niet meer en praatte niet meer. Dit was wel heel vervelend maar ik denk dat het kwam doordat ze gewoon heel zijn mond hadden verdoofd. Je verdooft natuurlijk ook de gehele tong die je gebruikt bij slikken en praten. Dit hadden ze niet door en de tandarts werd kwaad op deze man. Daarna heeft ze het samen met een andere tandarts gedaan. Ik ben voor mezelf wat dingentjes op gaan schrijven. Toen was het alweer half 2 en ben ik naar huis gegaan. Ik heb nog even met de tandartsen gesproken over hoelaat we morgen zouden verzamelen. Toen ik thuis kwam heb ik lunch op en ben ik voor mezelf een paar dingen gaan regelen. Toen dat klaar was ben ik even gaan zwemmen daarna heb ik met Naomi boodschappen gedaan. Eten klaar gemaakt nog wat gelachen en daarna ben ik gaan slapen.

Mbusu!

Lots of lovee (L)

Kimlaaaaaaaaaaa!


ps;; MORGEN GA IK RODHA WEER ZIEN :D:D:D


13 + 14 -03-2010 Zaterdag en Zondag.

Zaterdag:

Ik ben vanmorgen vroeg opgestaan heb mezelf aangekleed en ben naar het ziekenhuis gelopen. Ik heb gewacht totdat iedereen er was. Toen iedereen er was zijn we de plaatsten gaan verdelen en is auto 1 naar pabari gereden om Anita, Naomi en Barbara op te halen. Ik ben uit de auto gestapt en heb gewacht op het volgend busje. Toen dat busje er wat zijn ook wij vertrokken naar Rangala. Toen we aankwamen hebben we alles opgestart en zijn we gaan wachten op de eerste patientjes. Toen die er waren hebben we alle namen ingevuld op een papiertje en toen moesten ze natuurlijk wachten op hun beurt. We hadden het zo ingericht buiten de administratie, kamer 1 de check up was je goed dan kon je gaan was er iets dan moest je naar kamer 2 de injectie. Kamer 3 was dan uiteindelijk het trekken van het element. Nadat we alle meiden hebben bekeken. Zijn we naar het guesthouse in rangala gegaan. Hier hadden consulata, millicent en Anita voor ons een lunch voorbereid. Na de lunch hebben we opgeruimd en ben ik even met Fidel naar het babyhome gelopen. Toen moest ik terug om me afscheidswoordje bedank woordje te gaan zeggen. Ik heb ze een kleinigheidje gegeven omdat deze dag vanuit hun vrijwillig was. Daarna ben ik nog even met Joshua naar het babyhome gelopen en toen was het alweer tijd om te vertrekken. Ik heb een super dag gehad in rangala met iedereen en ik wil iedereen nog een keer bedanken voor het meehelpen. En vooral de meiden van de opleiding helpende zonder jullie was dit natuurlijk nooit mogelijk geweest. Harstikke bedankt. Nou naar deze leuke dag zijn we naar huis Kisumu gereden. En onderweg hebben we de grootste lol gehad. Toen we thuis aankwamen ben ik met barbara en Naomi nog gaan zwemmen. Toen zijn we gaan douchen en op gaan maken en aan kleden. Daarna zijn we pizza gaan eten bij de gril. Ik heb een lekker goed doorgekookte pizza op dus ik denk niet dat ik enige kans heb om ziek te worden. Daarna zijn we met ze 4en uit gegaan Marieke, Barbara, Anne-lies en ik. Naomi ging niet mee dus die is met Anita mee terug gegaan naar huis. We hebben echt een top avond gehad en heel veel gelachen. Dit was de zaterdag weer.

Zondag:
Uhm eigenlijk heb ik niet zoveel te vertellen over deze dag. Het was een rust dag heb lekker niks gedaan en uitgerust.

dikke dikke kus (L)(L)


  • 10 Maart 2010 - 20:56

    Thuisfront Lambregts:

    Jambo liefste,
    Fijn dat je weer boven water bent.
    En vol goede moet aan de laatste vier weken van je Kenia avontuur begonnen.
    Ja als je zo terug kijkt vliegen de weken zo om, dus geniet en doe veel ervaring op!!
    We blijven je weer volgen zolang het internet daar het toestaat uiteraard.
    Gegroet van papa en mijzelf en natuurlijk Benji .

    Xx van thuis.

  • 10 Maart 2010 - 22:38

    CoMu:

    8 maart is internatiopnale vrouwendag over heel de wereld. Alleen niet ieder land doet er iets aan.Kenia dus wel. Wat heb je een leuk blauw hemdje aan. ook Keniaans?
    Veel succes met je projectje aan het eind van deze week. Groetjes.

  • 11 Maart 2010 - 14:09

    Piet En Marion:

    hoi kimberly, gelukkig ook uit de lappenmand,
    het verslag is mooi, en de foto`s zeggen genoeg,
    Veel plezier dit weekend,(met de tandarts na Rangala,hoor ik van Marieke)
    We lezen het volgende keer.En Maak veel foto`s.
    Want daar genieten wij van. gr uit Oudenbosch

  • 12 Maart 2010 - 07:52

    Monique:

    Hey Kimberly

    Je bent heel goed bezig daar in het mooie Kenya.
    Kijk al uit naar de foto's van het project en je verhalen.
    Zou zeggen geniet van wat jij voor elkaar hebt gekregen en veel succes er mee.
    Doe ze allemaal de groetjes en liefs van mij.
    xx ly

  • 14 Maart 2010 - 11:38

    Evert:

    Hoi Hoi Kimberly !! Wat gaat dat allemaal goed zeg !! En wat zal dat een `feest`zijn, die zaterdag in Rangala.... de kinderen zullen wel blij zijn dat je dat allemaal hebt georganiseerd !! Ik hoop dat die dag goed is verlopen, ik ben erg benieuwd naar jouw verslag. Veel groeten, Evert, en geniet van de laatste weken

  • 14 Maart 2010 - 11:38

    Evert:

    Hoi Hoi Kimberly !! Wat gaat dat allemaal goed zeg !! En wat zal dat een `feest`zijn, die zaterdag in Rangala.... de kinderen zullen wel blij zijn dat je dat allemaal hebt georganiseerd !! Ik hoop dat die dag goed is verlopen, ik ben erg benieuwd naar jouw verslag. Veel groeten, Evert, en geniet van de laatste weken

  • 14 Maart 2010 - 19:55

    Anneke Van Dijk:

    Chapeau Kimberley hoe je dat allemaal hebt georganiseerd voor zaterdag. Een dag met een gouden randje!
    Groetjes
    moeder van Annelies

  • 14 Maart 2010 - 20:32

    Cil:

    Hoi hoi

    Zoals je ziet ik hou het nog steeds bij.
    Super joh wat je allemaal voor elkaar hebt gekregen. Geniet nog van je laatste weken en succes
    Groetjes Cil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kimberly

Hallo Allemaal, Kijk rustig even rond en ga genieten van al mijn verhalen en gebeurtenissen. & een reactie is altijd leuk!, Ik zal er zo snel mogelijk op proberen te reageren. Doeii -xxx-

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 73555

Voorgaande reizen:

29 December 2009 - 04 April 2010

Kimberly in Kenya.

17 Augustus 2009 - 27 Augustus 2009

Lloret de mar

Landen bezocht: